- Атамекен
- 23 Қаңтар, 2020
Басты шара – қауіпсіздік
Осы бағытта нақты да пәрменді жұмыстар жүргізіліп жатыр
Өткен аптаның соңғы жұмыс күні Премьер-министр Асқар Маминнің төрағалығымен 2020-2025 жылдарға арналған «Нұрлы жол» мемлекеттік бағдарламасы аясында автожол саласын дамыту жөнінде кеңес өтті. Онда тиісті сала басшыларына, жауапты ведомстволар жетекшілеріне қадау-қадау тапсырмалар беріліп, маңызды шаралар іске асыру қолға алынды.
Алқалы жиында автожол саласындағы құрылыс маусымына дайындық туралы индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Б.Атамқұлов, битуммен қамтамасыз ету жағдайы жөнінде энергетика министрі Н.Ноғаев, еңбекті қорғау және қауіпсіздік техникасын қамтамасыз ету шаралары бойынша, сондай-ақ шетелдік жұмыс күшін тартуға квота беру туралы еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Б.Нұрымбетов, табиғатты қорғау шараларының сақталуы туралы экология, геология және табиғи ресурстар министрі М.Мырзағалиев, жергілікті жұмысшы кадрларды даярлау туралы Алматы облысының әкімі А.Баталов, Шығыс Қазақстан облысының әкімі Д.Ахметов, Қарағанды облысының әкімі Ж.Қасымбек, Жамбыл облысының әкімі А.Мырзахметов, автожол жобаларының іске асырылу барысы туралы мердігерлік ұйымдар мен «ҚазАвтоЖол» ҰК» АҚ өкілдері баяндады, делінген баспасөз хабарламасында. Айта кету керек, 2019 жылы республикалық маңызы бар 4,4 мың шақырым автожол салынған және тиісті реконструкциялау жұмыстары жүргізілген. Жыл қорытындысы бойынша 641 шақырым жолда қозғалыс ашылыпты. 1,1 мың шақырым республикалық маңызы бар және 3,5 мың шақырым жергілікті желілердегі автожолға күрделі және орташа жөндеу жұмыстары жүргізілген. Жақсы және қанағаттанарлық жағдайдағы республикалық маңызы бар автожолдардың үлесі 88%-ға, жергілікті маңызы бар жолдар 71%-ға жеткізіліпті. Республикалық маңызы бар І және ІІ техникалық санаттағы жолдардың ұзындығы 34%-ға (8,2 мың шақырымға) дейін арттырылған. Автожол саласының 2020 жылға арналған бюджеті 750 млрд теңгені құрайды, республикалық және жергілікті маңызы бар 9,8 мың шақырым автожол жөндеу жұмыстарымен қамтылмақ. Құрылыс жұмыстарымен 4 мың шақырым автожол қамтылады деп белгіленген. Жыл қорытындысы бойынша жалпы ұзындығы 2,6 мың шақырым автожол учаскелерінде қозғалысты ашу жоспарлануда, соның ішінде: Талдықорған – Өскемен (763 км), Қарағанды – Балқаш – Қапшағай (645 км), Қалбатау – Майқапшағай (415 км), Меркі – Бурылбайтал (266 км), Ақтөбе – Атырау – Астрахань (279 км) және т. б. бағыттарда.
Республикалық және жергілікті желінің жол-құрылыс жұмыстарына барлығы 100 мыңға жуық адам жұмылдырылатын болады, «А» санатындағы жол бойындағы сервистің 18 көпфункционалды кешенін салу үшін инвестициялар тарту, 304 санитарлық-гигиеналық торапты салу және қызмет көрсету жоспарланған. Осы ретте мақала тақырыбында атап көрсеткеніміздей, аса маңызды автожол құрылысы, жолдарда қауіпсіздік сақтау бағытында қолға алынған мәселелер оңды өріспен жүргізіле бастаған айта кеткен орынды. Бұған Үкімет тарапынан қабылданған шаралар да айқын дәлел бола алады. Мәселен, 2019 жылдың 19 наурызында «Бірқатар республикалық мемлекеттік мекемелерді, республикалық қазыналық кәсіпорындарды қайта құру және Қазақстан Республикасы Үкіметінің кейбір шешімдеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» қаулы қабылданған еді. Соның нәтижесінде Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі Автомобиль жолдары комитетінің бағынышындағы республикалық мемлекеттік мекемелерді қосу және қайтадан құру жолымен олар шаруашылық жүргізу құқылы «ҚР ИИДМ Автомобиль жолдары комитеті «Жол активтерінің Ұлттық сапа орталығы» мемлекеттік мекемесі болып қайта құрылды. Ұлттық сапа орталығы (ҰСО) өзінің іс-қимылында мына мәселелерге баса көңіл бөледі: жалпы пайдаланудағы автомобиль жолдарының, елді мекендер мен қалалар көшелерінің сапасы мен материалдарын сараптаудан өткізу, жалпы пайдаланудағы автомобиль жолдарын орташа жөндеуді ведомстволық сараптаудан өткізу, автомобиль жолдарының диагностикасы мен аспаптық зерттеуден өткізу және жаңа технологиялар енгізу мен тәжірибе учаскелеріне қолдау көрсету. Таяуда ҚР ИИДМ Автомобиль жолдары комитеті «Жол активтерінің Ұлттық сапа орталығы» мемлекеттік мекемесінің бас директоры Замир Сағынов қазақстандық жол қызметкерлерімен Дүниежүзілік банк шақыруымен Оңтүстік Кореяда болып қайтқанын жариялады. Онда біздің мамандар жол қозғалысының қауіпсіздігі саласындағы корейлік тәжірибемен танысып қайтқан. – Оларда жаяу жүргіншілерге барлық жағдай жасалған, заңдар да қатал. Бізде жол қозғалысы қауіпсіздігіне мониторинг негізінен республикалық жолдар бойынша жүргізіледі, бірақ та қаламен де айналысу керек-ақ. Жаяу өтпе жолдарды көбірек салу қажет. Жаяу жүргіншілерді басып кету, негізінен, өтпе жолдардың жарықпен қамтамасыз етілмеуінен болып жатады, жаяулардың өтпе жолдарына таяу тұстарда (қалалардағы) арнайы кедір-бұдырлар немесе ескерту белгілері жоқтың қасы. Ұлттық экономика министрлігінің тапсырысы бойынша Азия банкі талдау жасаған және жол-көлік оқиғаларынан (ЖКО) қаза болған бір адам экономикаға 109 млн теңге, ал ауыр жарақат алған адам – 16 млн теңге шығын келтіретінін есептеп шығарыпты. Ал бұл сандарды жалпы шамаға жүктер болсақ, онда 2018 жылы ЖКО-лардан еліміз 550 млрд теңге шығын шеккен. Бізде негізінен ЖКО-дан 50 жасқа дейінгі, яғни экономикалық тұрғыдан белсенді азаматтар құрбан болады екен, – дейді Замир Сағынов. Айта кету керек, әңгіме болып отырған нақ сол 2018 жылы ЖКО-дан Қазақстанда 3 мыңнан астам адам қаза болыпты. Өкінішті статистика... «Бұл проблемамен кешенді түрде айналысу керек. Бұлар – жол айырықтарының құрылысы, ЖЖЕ бұзғаны үшін жазаны қатайту, жолдарды күтіп-ұстауды және жолдар құрылысын толық деңгейде қаржыландыру, жылдамдық тәртібін шектеу және басқалары. ЖКО-лармен күрес бойынша, Оңтүстік Кореяда жасағандай, стратегия қалыптастыру қажет», – деп атап көрсетеді Замир Сағынов. Білікті сарапшының айтуынша, ЖКО-дан болатын өлім-жітім бүкіл әлем бойынша бүгінгі күнге айтарлықтай күрделі мәселе болып қалып отыр. Статистика бойынша, бір жылда 1 млн 350 мың адам қайтыс болатын көрінеді (1-инфографика).
«Жалпы алғанда әлемдегі 5 жастан 29 жасқа дейінгі адамдар өлімінің себебі ЖКО болып табылады екен. Дүниежүзілік банк дәл қазір нақ осы жол-көлік жағдайларымен күресті негізгі бағыты етіп таңдаған және осы бағытта байыпты жұмыс жүргізбек», – деді одан әрі З.Сағынов. Сарапшы жалпы алғанда, біз сапарлаған ел мен өзіміздегі жолдар айта қоярдай айырмашылықпен ерекшеленбейтінін айтады. Олар да бетонды және асфальт-бетонды жолдар салады, шақпатасты-мастикалық асфальтбетонды пайдаланады екен. Жолдар категориясы да, жүргін бөліктердің ені де біздегідей. «Оңтүстік Корея билігі қалаларда қауіпті учаскелерді айқындай түсу үшін жолдар жабындысына түрлі бояулар мен қосымшаларды пайдаланады. Мәселен, қызыл түс жылдамдықты төмендету қажеттілігін аңғартса, сары – ескерту мақсатында. Корей тәжірибесі, егер автомобильдер жылдамдығын 10%-ға төмендетсе, қаза тапқандар саны 50% азаятынын дәлелдеп отыр. Біздегі жылдамдық режімі өте жоғары, Кореяның автодаңғылдарындағы максималды жылдамдығы сағатына 100 шақырым, одан артық ағызуға болмайды, елде мекендерде сағатына 60 км болса, мектептер жанында сағатына 30 км, мектептердің маңайындағы екі-үш орам (квартал) шеңберіндегі жылдамдық шектеуі сағатына 50 шақырым ғана», – деп түйіндейді З.Сағынов. Шын мәнінде, Ұлттық сапа орталығы өз елімізде де кореялық тәжірибені кеңінен қолданып, жүзеге асыруға үлкен ынта-жігермен кіріскен. Сондай-ақ мұнда жол құрылысындағы сапа мәселесі де қатаң бақылауға алынған. Қорыта айтқанда, жылдар бойы арыла алмастай көрінген автожолдар проблемасы енді оңды шешімін тауып, апаттардың алдын алуға да бүкіл қоғам болып жұмылатын сәт жеткен сияқты.
Исатай ҚАМБАРОВ
1803 рет
көрсетілді0
пікір